Rajameistri info Libahundi Jälje Kuusalu etapi kohta:

Kuusalu etapi maastik on valdavalt (ca 80%) metsane. Kaardile jääb terve Kuusalu alevik ning mitu väikest küla. Külade ümbruses on ka eri suuruses põlde, heinamaid jm lagendikke. Metsas on hulgaliselt eri suuruses ja vanuses raiesmikke. Vooluveekogudest on esindatud paar oja, mis ei ole ületamatud. Veel on mitu eri suuruses järve. Lisaks jääb maastikule ka üks suurem soo ja mõned väiksemad rabad. Teedevõrk enamusel alast tihe, osades piirkondades hõredam. Suurel osal alast on korrapärane sihivõrgustik. On ka mõned niiskemad kraavitatud alad. Maastikule jääb 2 (sh laupäeval) töötavat ja 1 vana liivakarjäär. Olgugi, et enamus alast on reljeefivaene, ulatub kaardi piires absoluutkõrguste vahe 30 meetrini. Kõrgemad nõlvad jäävad alla 10m.Läbitavuse iseloomustus: Suurel osal alast on väga hea läbitavusega männimets, Vähem esineb kuuse- ja segametsa ning noorendikke, kus läbitavus on valdavalt hea või keskmine, mõned kohas ka halvem. Sügis on halvema läbitavusega kohti muutnud kergemini läbitavaks. Suurt osa maastikust võib kuiva ilma korral õnnestuda läbida kuiva jalaga. Siiski ei võta rajameister tõsisematelt jäljeküttidelt võimalust tunda ka vesisemat jalgealust. On leitud üks karuputke ala, mis on kaardil tähistatud keelualana, aga etapid on planeeritud nii, et selle läbimine pole vajalik. Kokkuvõttes võib maastiku läbitavust pidada Libahundi Jälje ajaloo parimaks. Kaardi ja raja iseloomustus: Kaart mõõtkavas 1:20 000, H=2.5m, baseerub 2000…2002 kaardistatud põhikaardil. Kaardi formaat on seekord suurem kui A3 ja kaart on trükitud veekindlale materjalile (sama, mis TAOK rogainil), mis ei vaja täiendavat kiletamist. Rajameistrid on osaliselt kaarti täiendanud ja täpsustanud. Juurde on kaardistatud näiteks peaaegu 100 viimase 10 aasta jooksul tekkinud raiesmikku. Läbitavused ei ole kaardistatud. Kaardil keelualadena märgitud aladele sisenemine on keelatud. Aluskaardiga võrreldes lisandunud elamukrundid on tähistatud keelualadena. Kohtades, kus ka aluskaart näitab (lilla värviga) hooviala, ei ole enamasti täiendavalt keeluala viirutust kasutatud, kuid sealgi on hoovidesse sisenemine keelatud. Karjäärides olevad liikumispiirangud on samuti tähistatud keelualadena. Metsa tähistus roheline, põllud-heinamaad kollasega, raiesmikud ja looduslikud rohumaad helebeežiga, võssa kasvanud raiesmikud/noorendikud helehalliga. Metsakõlvikutel on kasutatud põhikaardi leppemärke (ringiga tähistatud lehtpuu- ja kolmnurgaga okaspuumets, väiksema ringiga noorendik). Kõiki punkte ühendav optimaalne linnulennuline teekond on ca 43 km. Korraldajad kontrollivad võistluse käigus koosliikumise nõude täitmist. Korraldajate poolt on 2 kaardil tähistatud joogipunkti (lisaülesannete punktides). Ühe lisaülesande sooritamiseks peab võistkonnal olema kaasas veekindel kirjutusvahend: peenike marker/CD-pliiats/harilik pliiats. Kindad on soovituslikud, mitte kohustuslikud. Ühe lisaülesande sooritusaeg võib olla tavalisest pikem, keskm 15…25 min, selle punkti tunneb ära suurema väärtuse järgi (9p, teised 8p). Ohukohad: Maastik jääb kahele poole Tallinn – Narva neljarealist maanteed. Maanteed on lubatud ületada ainult kahest kohast: jalakäijate tunneli kaudu ja Kuusalu viadukti alt. Mõlemas ületuskohas saavad olema ka KP-d. Mujal on maantee ületamine keelatud ja rajaplaneeringu tõttu pole see ka vajalik. Maanteed ümbritsevatel asfaltteedel ja Kuusalu alevikus on liiklus keskmise tihedusega, mujal hõre. Sellele vaatamata tuleb teedel liikudes täita liikluseeskirju ja olla ettevaatlik. Väiksemates külades on mõnedes taludes koeri, mõni neist võib olla ka lahti. Metsloomadest on rajatöödel nähtud vaid metskitsi, kuid metsamassiivi suurust arvestades on kindlasti ka muid loomi. Kui ekstreempunktides on kohtunike poolt ette nähtud ohutusabinõud, on nende täitmine võistlejatele kohustuslik.